wtorek, 19 marca 2013

Jak zrobić rękawiczki niemowlęce na szydełku?

No właśnie - jak? Włóczka Red Heart Baby męczy mnie już tak długo, że chwilowo odłożyłam kocyk, który z niej robię i zrobiłam rękawiczunie :) będą też z tej włóczki skarpetki.

Rękawiczki wyszły bardzo ładnie i prosto. Zrobione głównie półsłupkami, aby były cieplejsze, choć ostatecznie i tak będą miały podszewkę z polaru.

opis na szydełko



Podobają mi się na tyle, że zamieszczę do nich króciutki opisik - może ktoś będzie miał ochotę :)

Zaczynamy od zrobienia 3-4 oczek łańcuszka, które zamykamy w kółko oczkiem ścisłym.
1 rząd: oczko łańcuszka, 6 półsłupków
2 rz.: oczko łańcuszka, po 2 półsłupki w każde oczko
3 rz.: oczko łańcuszka, przerabiamy jeden półsłupek w każde oczko
4 rz.: oczko łańcuszka, co dwa oczka dodajemy dwa półsłupki
5-7 rz.: kontynuujemy robótkę już po spirali, przerabiamy jeden półsłupek w każde oczko, aż do 8 rzędu
8 rz.: co cztery oczka dodajemy dwa półsłupki
9-11 rz.: przerabiamy jeden półsłupek w każde oczko
12 rz.: opuszczamy co czwarte oczko robótki
12-20 rz.: w każde oczko półsłupek
21 rz.: opuszczamy co czwarte oczko robótki
22 rz.: przerabiamy jeden półsłupek w każde oczko
23-25 rz.: przerabiamy słupki reliefowe: na przemian 2 prawe, 2 lewe

rękawiczki szydełkowe opis


Nie jest to takie łatwe zrobić pierwszy opis, jak widzę... Nie wiem czy bym się w tym połapała co napisałam, dlatego proszę - jak ktoś widzi, że to jest do kitu, proszę o uwagi w komentarzach!

Ale pogoda jest jak dla mnie już przesadzona w tym momencie. Ja lubię zimę i śnieg, ale w tej chwili już czuję się tym zmęczona... Wręcz zdruzgotana... Wychodzić mi się nie chce...

Zapraszam też do zakładki KURSY


Pozdrawiam serdecznie!



manekiny męskie

18 komentarzy:

  1. Włóczka świetna. Rękawiczki w tych kolorach wyglądają pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Są śliczne i przeurocze:) A kolorki mają fantastyczne:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Rany ale słodziutkie! Ja zawsze na drutach robię takie maleństwa, ale widzę że na szydełku też wyglądają godnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Słodkie te rękawiczki :) Śliczne kolorki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładna włóczka i rękawiczki przeurocze:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Swietny kolor tej włóczki a co za tym idzie świetne rękawiczki:)
    pozdrawiam niebiesko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne, tęczowe rękawiczki! Ostatni symbol odchodzącej zimy:)
    Dzięki za opis - marna ze mnie crafterka szydełkowa ale może się skusze zrobić coś więcej niż łańcuszek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to symbol nadchodzącej zimy - wszak wtedy będą pierwszy raz noszone :)

      Usuń
  8. Z nieba mi spadłaś z tym opisem. Mam podobną włóczkę i dzidziusia w rodzinie, więc już wiem jak zrobić rękawiczki. Dzięki wielkie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się tym bardziej, że może uda Ci się zweryfikować ten opis :) w razie czego pisz :)

      Usuń
  9. Świetne rękawiczuszki i super opis. Może jak będę miała chwilkę to spróbuję wykorzystać. Tylko mam pytanie, bo na zdjęciach ciężko się zorientować... Jaki rozmiar mają te rękawiczki? I na jakiej wielkości szydełku?

    OdpowiedzUsuń
  10. Hi hi ;) rozmiar niemowlęcy :) a tak serio to szerokie na 6 cm, a długość całkowita ze ściągaczem 13 cm, bez 8 cm, szydełko jakieś 2-3 ;)))

    OdpowiedzUsuń
  11. śliczne, moje ulubione kolorki:)

    OdpowiedzUsuń
  12. kochana uratowałaś mi życie mój 4latek nie moze sobie poradzić z nauka zakładania piecio palcowych rekawiczek wiec ostatnio nauczyłam sie robić coś wiecej na szydełku niz łańcuszek i z tego faktu szukałam prostego kursu na jednopalcowe rekawiczki spadłaś mi z nieba i tak prosto wszystko w Swoim kursiku wytłumaczyłaś ze jutro sie zabieram za takie właśnie rekawiczki ;) na pewno sie na swoim blogu pochwale i mam nadzieje ze nie bedziesz miała nic przeciwko że podam żródło z którego sie nauczyłam tych rekawiczek czyli od Ciebie ?????? pozdrawiam i zapraszam w wolnej chwili do siebie http://aneczkowzacisze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nam pytanie o liczbę oczek które powinno się robić, w większości schematów jest to napisane. I kiedy mamy rząd 9-11 to ile powinno być oczek w jednym rzędzie?

    OdpowiedzUsuń
  14. Hej. Opis super, zaraz zabieram sie do roboty, ale mam pytanie o te polslupki. Dodajemy dwa czyli ze w jednym oczku sa 3 polslupki czy powinno byc dodajemy drugi polslupek? :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Podziel się linkiem!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...