poniedziałek, 7 listopada 2011

Ogród II

Wrzucam dzisiaj projekt ogrodu wykonany też na drugim roku z okazji zacnego przedmiotu Budownictwo. Był to dodatek do projektu domu jednorodzinnego – projekt zagospodarowania terenu. Wersja czarna poszła do projektu, wersja kolorowa wykonana hobbystycznie. Działka była gdzieś we Wrocławiu, nie pamiętam, ale to mało istotne, w każdym razie projekt chaty zrobiłam i projekt działki też. W miarę rzeczywiste przedsięwzięcie. Bez szaleństw.
W tym ogródku podoba mi się jedna rzecz, zróżnicowanie poziomów, taras na poziomie 0, murki oporowe wokół tarasu na różnych poziomach ( koty wysokościowe na rysunku – nie wiem czy to widać).  Donice na różnych poziomach wmontowane w teren. Działka ma już bardziej rzeczywisty kształt, więc można tam szukać pewnych naturalnych wnętrz, które są narzucone właśnie przez formę działki i usytuowanie budynku. Chociaż nie jest to jakiś szczególnie ekstrawagancki kształt, bo widziałam różne działki…
Ale właśnie w tym szaleństwie tkwi metoda – im bardziej pokręcona działka, tym więcej ma tutaj do powiedzenia architekt krajobrazu. Można wtedy mówić o wyzwaniu: jak zmieścić to, a tamto, a jak zrobić, żeby wydawało się, że są dwie ścieżki, a nie jedna. Czysta magia.

Pozdrawiam :-)


okna drewniane leszno

2 komentarze:

  1. A mam pytanko Pani Kasiu ;) Dlaczego nie przewidujesz w swoich projektach ogrodu miejsca na oczko wodne? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobre pytanie, w następnych projektach na pewno będzie :)
    nie robiłam więcej projektów ogrodu przydomowego poza tymi dwoma, po prostu nie miałam szansy, aby wprowadzić do ogrodu wodę :)
    Ale myślę o tym :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Podziel się linkiem!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...