piątek, 21 września 2012

Jak zrobić naszywkę z prasowanką?

Dzisiaj słów kilka o tym, jak zrobić prostą naszywkę z materiału. Potrzebujemy wzoru, który chcemy naprasować na tkaninę, kawałka materiału, małych nożyczek do paznokci.

Naprasowujemy wzór na tkaninę zgodnie z instrukcjami, które dostaliśmy w drukarni (są naprawdę różne rodzaje prasowanek, więc trzeba domagać się instrukcji). Tutaj zamieszczę instrukcję do mojej prasowanki, która była niestandardowa.

Z drukarni dostałam kartkę z wydrukiem i arkusz pergaminu. Wzór był nadrukowany bez lustrzanego odbicia, tak, jakby był to wydruk na normalnym papierze. Wydruk był jedynie warstwą przylegającą do kartki papieru, tę warstwę musiałam ściągnąć i położyć na materiale, to była jakby bardzo delikatna folia. Ustawiłam wzór na materiale, wydrukiem do góry! Położyłam na nim arkusz pergaminu i przeprasowałam żelazkiem. Uwaga! Pergamin nie przykleja się do prasowanki, trzeba uważać, aby się nie przesunął.
Po ostygnięciu, delikatnie jednak, zdjęłam pergamin. Gotowe!

Wycinamy naprasowany materiał w kształt kwadratu z 1 cm ramką, z której będziemy siepać materiał. Wyciągamy pojedyncze włókna, a gdy okazuje się, że włókna nie 'idą' zupełnie równolegle do naszej linii, wyciągamy nitkę do naszej granicy i podcinamy ją, tak jak to widać na czwartym zdjęciu.


A oto efekt. Taką naszywkę możemy zastosować wszędzie, gdzie nam się podoba. U mnie z kolei wylądowała na poduszce.




kangal

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz :)

Podziel się linkiem!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...