piątek, 7 grudnia 2012

Jak zrobić pompon?

Nie będzie to zapewne nic odkrywczego dla większości z Was, ale może ktoś, kto nie wie, skorzysta, może w jakiś sposób Was to zainspiruje lub zmotywuje do czegokolwiek :)

Wydaje mi się, że to dość prosty i oczywisty sposób na zrobienie ładnego pompona, aczkolwiek widziałam i inne metody.

Co będzie nam potrzebne:
- włóczka, sznurek, kordonek, nici;
- kawałek kartonu;
- cyrkiel lub coś do odrysowania koła;
- nożyczki.

Zacznijmy od narysowania okręgu - na w miarę duży pompon 10-12 cm średnicy, z mniejszym kółkiem w środku:



Wycinamy - przy czym przecinamy nasze koło tekturowe, wycinając klin - łatwiej nam będzie nawijać włóczkę:



Między dwa wycięte kształty wkładamy kawałek włóczki około 20 cm, tak jak na poniższych zdjęciach:




Zaczynamy nawijać włóczkę na szablon, w miarę ścisło, ja nawijałam 3 razy, te wystające nitki mogą sprawiać problem i drażnić, ale trzeba to przetrwać, ja nie znalazłam złotego środka :)





Tak wyglądało moje gotowe nawinięcie:



Następnym krokiem jest zawiązanie nitek wystających z pomiędzy tekturek, na razie tak luźno:



I następnie przecinamy ostrymi nożyczkami nitki, wkładając ostrza nożyczek między tekturki:



Uważamy, żeby nic nam nie odpadło i po przecięciu zaciskamy sznurek i odczepiamy tekturki, zawiązujemy supeł i czupirujemy pompon :)




Jeśli wystają jakieś nitki, nierówności, to przystrzygamy pompon.

I wychodzi coś takiego, ekstra nie?



Mam nadzieję, że komuś się przyda :) mnie się na pewno przyda pompon, bo już w następnym poście pokażę, do czego go wykorzystałam :) dlatego zapraszam!


Pozdrawiam,

6 komentarzy:

  1. Fajny i prosty sposób :)
    :***

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha, miło sobie przypomnieć stare niezawodne sposoby:) a własnie się zastanawiałam, czy nie zrobić sobie czapy z pomponem:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Strasznie jestem ciekawa, do czego wykorzystasz swoje dzieło. =)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak byłam mała miałam taką książkę "Każde dziecko to potrafi" i wg niej zrobiłam taka pomponową rybkę :) hehe

    OdpowiedzUsuń
  5. Przypomnialas mi jak robilam pompony w dziecinstwie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Podziel się linkiem!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...